menu

1 Ekim 2016 Cumartesi

Mac Mineralize Moisture Spf15 Fondöten

Yeniden merhaba.Yaklaşık 5 aydır, ne zaman fondöten kullanmak istesem elim sürekli bir ürüne gidiyor. Bugün nihayet Mac'in Mineralize Moisture fondöteninin yazısını yazıyorum.




Öncelikle bu fondöteni kimler beğenir? Genelleme yaparsak Face&Body'nin ıslak bitişini beğenip kapatıcılığını az bulanlar bu fondöteni çok sevecektir. Çünkü bu fondötenin görünümü F&B'ye benziyor fakat bir kaç tık daha kapatıcı. Nemli bitişi, doğal duruşuyla cilde çok güzel aydınlık bir görünüm veriyor. Doğal duruşundan dolayı günlük kullanıma uygun bir fondöten olduğunu düşünüyorum.





Bu ürün aslında nemli yapısından dolayı yağlı ciltler hariç tüm cilt tipleri için uygun. Ben yağlı ciltli olduğum için rağmen Benefit Porefissional makyaj bazıyla birlikte kullandığımda cildimde kusma yapmıyor. Altına yağ kontrolü sağlayan bir baz yazın mutlaka kullanılmalı. Yine de yağlı ciltlilere deneyip almalarını tavsiye ederim.


 Bu fondötende en iyi sonucu Real Techniques Expert Face fırçasıyla alıyorum çünkü diğer türlü stippling fırçalarla uyguladığımda çizgilenme, süngerle uyguladığımda az kapatıcılık veriyor.

Fondötenin kapatıcılığına orta diyebilirim, ama siz biraz daha uygulayarak kapatıcılığını arttırabiliyorsunuz. Benim minik sivilce lekelerimi kapatıyor ama daha büyük sivilce izleri, ciddi lekeler için mutlaka kapatıcı kullanmayı gerektirecektir.

Benim hoşlanmadığım tek kısmı, uyguladıktan sonraki bulaşma olayı. Maalesef nemli bitişli bir fondöten olduğu için eğer pudrayla sabitlenmezse gün içinde kıyafetlerinize bulaşabiliyor.Bu yüzden transparan pudrayla az da olsa sabitlemem gerekiyor. Ben Rimmel London'ın Stay Matte pudrayla sabitliyorum, fondötenin nemli duruşunu değiştirmiyor.


Benim rengim NC30.


Bazen fondötenden önce altına strobe cream, lumi maqiue gibi aydınlatıcı bir baz kullandığımda daha içten ışıltılı, sağlıklı bir yüz elde ediyorum.


Pompalı bir şişesi olması ve kapağı çevirdiğinizde kitlenmesi kullanım kolaylığı sağlıyor.




Kısaca özetlersek;
Kuru-normal-karma ciltler için uygun,
Spf15 koruma özelliğine sahip,
Orta kapatıcılıkta, orta kalıcılıkta günlük kullanıma uygun beklentilerimi karşılayan bir fondöten oldu.


MAC mağazalarında fiyatı 120tl. 






7 yorum:

  1. MAC fondötenlerin fiyatları baya uçuk malesef kullanamıyorum ama bu fondöteni bir ara aşırı merak etmiştim. Güzel bir inceleme yazısı olmus kuzum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencedee öyle ama bende az olsun öz olsun kafasındayım :) teşekkurler, beğenmene sevindim❤️

      Sil
  2. Denemek lazım. Fondöten olayında spf ayrıntısını seviyorum.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler, takipteyim bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. Denemek istediğim fondötenlerden maalesef yaşadığım şehirde mac mağazası yok renk tonu uymaz diye de netten alamııyorum. ilk fırsatta denerim valla:)Yorumların için teşekkürler cnm . Bu arada bende bloğuma beklerim esen kal :)

    YanıtlaSil
  5. Bu föndöteni merak ediyorum ama Mac fondötenlerin kokusu yüzünden cesaret edemiyorum. Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokusundan bahsetmeyi unutmuşum, Mac'in diğer föndötenleri gibi ağır kokmuyor. Ama güzel de kokmuyor. Teşekkürler :)

      Sil