menu

1 Mart 2015 Pazar

DIY (Kendin Yap) - Makyaj Organizeri

Günaydın! Yepyeni bir günden herkese merhaba. Yeni blogum için ilk çekilişimi düzenleyeceğim. 
Kendim çok severek kullandığım makyaj organizatörümü bugün sizler için tekrardan yapıp çekilişle bir takipçime hediye edeceğim. 




Yaptığım organizeri yabancı bir youtuberdan izleyip anlamaya çalıştım ve anlayabildiğim kadarıyla size aktarmaya çalışacağım. Malzemeleri çok basit, hadi başlayalım!

İhtiyacımız olanlar:


  

1 adet kare şeklinde kutu (benim kutum 17,5 cm )
1 adet 30*50 cm boyutlarında siyah mukavva karton (kutunuz büyükse 2 adet alabilirsiniz)
A4 kağıdı, maket bıçağı, kalem ve cetvel.



İlk olarak kutumuzun boyutunu ölçmek için A4 kağıdının üstüne kutuyu ters çevirip koyuyoruz ve bir kalemle etrafından çiziyoruz.


Benim kutumun her bir kenarı 17,5 cm. Kutunun kenar uzunluğuna göre uğraşacağınız sayılar da değişecektir. Daha sonra aşağıdaki gibi karenin içine iki tane köşegen çiziyoruz. Benim köşegenlerim 24,5 cm uzunluğunda.



Kutuya oje ve ruj koyacağım için yaklaşık bir rujun genişliğini 3 cm olarak ölçtüm. Bu yüzden çizdiğim köşegenleri 3cm'lik eşit parçalara böleceğim. Eğer siz oje ve rujdan daha geniş bir şey koymak istiyorsanız 5 cm olarak alabilirsiniz.




24,5 cm'lik köşegenlerimizi 3cm'lik eş parçalara böleceğimiz noktaları belirledik.

Size tavsiyem küsuratlarla uğraşmamanız, ben direk 24 cm aldım yani her bir köşegeni 24cm/3cm= 8 eş parçaya bölmüş oldum. Bundan sonra da küsuratları kullanmayacağım.


Daha sonra belirlediğimiz noktaları cetvelle çizerek şu şekilde birleştiriyoruz.



Şimdi tüm çizgilerimizin uzunluklarını ve kaç adet olduklarını bir yere not edelim.


Toplamda elde ettiğimiz sayılar aşağıdaki gibi. Bundan sonra mukavvamızı bu ölçülerde keseceğiz. Daha sonra toplamda 14 adet mukavvayı iç içe geçireceğiz.


Kutumuzun yüksekliğini de unutmayalım. Benim kutumun yüksekliği 8cm fakat kapağının kapanmasını istediğim için 7 cm aldım.



Mukavvamızın uzun tarafını 7 cm'lik( kutumun yüksekliği) , kısa tarafını da 3 cm'lik(rujumun genişliği) eş parçalar halinde çiziyoruz.




 (Görsellere tıklayıp büyütebilirsiniz)

7 cm lik çizdiğimiz çizgilerinde ortasından cetvelle çizgi çekiyoruz. Yani mukavvanın uzun kısmına 3,5cm'lik, kısa kısmına 3cm lik eş çizgiler çizdik. Mukavvamızın son halinin şu şekilde olması gerekiyor.





Bu kısımdan sonra yazının üst tarafında belirlediğimiz gibi mukavvayı 2 adet 24 cm'lik, 4 adet 18 cm'lik, 4 adet 12 cm'lik ve 4 adet 6cm'lik küçük parçalara ayırıyoruz. 


 Kestiğimiz tüm mukavvaları aşağıdaki gibi, parçaların uzun kısımlarının ortalarını biraz kesip iç içe geçireceğimiz bir sistem oluşturalım. 



Kestiğimiz tüm parçaları iç içe geçirelim ve işte bitti:)

Yaptığınız iç içe geçirilmiş sistemi kutunun içine koyarken zorluk yaşıyorsanız, köşelerini biraz kırpabilirsiniz.



Nasıl, çok sevimli değil mi?^^:) Sizde evde kullanmadığınız kutuları bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Genişlik ve boyutunu da isteğinize göre anlattığım adımları uygulayarak ayarlayabilirsiniz.

Çekiliş için şartları ve diğer hediyeleri başka bir yazımda paylaşacağım

Anlamadığınız bir yer olursa sormaktan çekinmeyin. Yorumlarınız benim için önemli. 



Sevgiler
yesilrimel.blogspot.com


23 yorum:

  1. Super olmus. Kendin yapinca daha bir anlamli oluyor. Elinize saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende öyle düşünüyorum, yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  2. Ellerine sağlık çok güzel olmuş :)
    http://sedefilemodamakyaj.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Bu organizere çekilişle sende sahip olabilirsin, detayları çok yakında :)

      Sil
  3. Çok güzel olmuş ilk fırsatta deneyeceğim :) blogunu katipteyim bana da beklerim http://yarenmecitoglu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takipteyim canım teşekkürler :)

      Sil
  4. Merhaba blogunuzu cok begendim.Ben ve arkadasim blog uzerinden 8 Mart Dunya Kadinlar Gunune ozel blog tanitim etkinligi duzenliyoruz bir cok kategoriler var hangisi size uyarsa ona yazilip diger bloglar tarafindan kesfediliyorsunuz.Katilirsaniz cok sevinirim daha dogrusu bu blogu okuyan herkes katilirsa cok mutlu olurum,gelin blogunuzu tanitalim :) http://izmirleydisi.blogspot.com.tr/2015/03/8-mart-blogger-bulusmas-8-march.html#comment-form

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel düşünmüşşün, hemen ziyaret ediyorum.

      Sil
  5. Ellerine sağlık çok şeker olmuş, benim de bu mantık yaptığım bir ruj organizerim var, çokta kullanışlı büyüklüğü vs kendin ayarlayınca e bide emek verince kullanması daha bir keyifli oluyor :) Yalnız bu çekiliş işini çok iyi düşünmüşsün bana da fikir verdin, böyle DIY ürünleri çekilişe koymak çok güzel fikir, esinlendimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evetttt bende öyle düşünüyorum, beğenmenize çok çok sevindim, yorumlarınız için teşekkür ederim <3 özellikle emek verdiğim birşeyi hediye etmek istedim birine.
      Sevgiler
      yesilrimel

      Sil
  6. çok açiklayici ve faydali bir yazi olmus, ellerine saglik sevgili blogger,
    takipteyim bana da beklerim!sevgiyle,
    Sulti's
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, sevgilerimle.

      Sil
  7. Canım güzel blogun hayırlı olsun. Seni hem GFC den hem de G+dan takibe aldım . Bana da muhakkak beklerim.
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, hemen bakıyorum :)

      Sil
  8. harika olmuş ellerine sağlık :) etkinliğime göz atmayı unutma :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok teşekkürler:*
      etkinliği bulamadım, linkini atarsan çok sevinirim

      Sil
  9. Bayılıyorum böyle insanlara! Valla ellerine sağlık takipteyim:)
    zeyusanka.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende böyle güzel yorumlara bayılıyorum işte! :) çok teşekkür ederim..

      Sil
  10. Ne kadar güzel bir fikir üstelik el emeği olunca da çok anlamlı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. yaa süper olmuşş.
    ilk fırsatta deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık süper olmuş :)

    YanıtlaSil
  13. Being creative is one word a large number of people are made aware of but are not able to fully grasp. Being creative
    King Size Male Enhancement is related to inspiration, fascination, innovation, unique, inventiveness, ingenuity, resourcefulness and so forth. Sad to say, many individuals will want to copy from some one than be creative.This is a appealing post by the way. http://www.strongmenmuscle.com/king-size-male-enhancement/


    YanıtlaSil